Reklamačný poriadok

1 VŠEOBECNÉ USTANOVENIA

 

1.1 Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou obchodných podmienok (ďalej len „VOP“) predávajúceho TEEKANNE, s.r.o., so sídlom Bratislava, Röntgenova 26, PSČ 851 01, IČO: 45 663 882, zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel: Sro, vložka číslo: 66473/B (ďalej len „TEEKANNE“ alebo „Predávajúci“), a opisuje, akým spôsobom pristupovať k reklamácii tovaru kúpeného od TEEKANNE. Tento reklamačný poriadok sa použije iba v prípadoch, ak je Kupujúcim podnikateľ a nepoužije sa v prípadoch, ak zmluvu s TEEKANNE uzavrel spotrebiteľ.

2.1 Kupujúci je povinný oboznámiť sa s Reklamačným poriadkom a VOP ešte pred objednaním tovaru. Zároveň kupujúci berie na vedomie, že je povinný poskytnúť TEEKANNE potrebnú súčinnosť nevyhnutú na vybavenie reklamácie.

3.1 Definície pojmov nachádzajúce sa v tomto Reklamačnom poriadku majú prednosť pred definíciami vo VOP. Ak tento Reklamačný poriadok pojem nedefinuje, chápe sa vo význame, v akom je definovaný vo VOP. Ak nie je definovaný ani tam, chápe sa vo význame, v akom ho používajú právne predpisy.

 

2 ZÁRUKA ZA KVALITU

 

2.1  Ako doklad o záruke vystavuje TEEKANNE ku každému kúpenému tovaru doklad o kúpe (faktúru) so zákonom uvedenými údajmi, ktoré sú potrebné na uplatnenie záruky (predovšetkým názov tovaru, obsah, dĺžka, rozsah a podmienky záruky, cena, množstvo).

 

3 LEHOTA NA UPLATNENIE PRÁV Z NESPRÁVNEHO PLNENIA

 

3.1 Lehota na uplatnenie práv z nesprávneho plnenia začína plynúť dňom prevzatia tovaru Kupujúcim.

3.2 Záručná lehota na uplatnenie nedostatkov je 24 mesiacov pri nepotravinovom tovare, pri potravinách je minimálna trvanlivosť uvedená na obale.

3.3 Pri spotrebnom tovare je Kupujúci oprávnený uplatniť právo z nedostatku iba do dátumu vyznačeného na obale tovaru.

3.4 Lehota na uplatnenie práv z nesprávneho plnenia môže byť upravená odlišne, ak je to pri danom type tovaru výslovne uvedené, takto uvedená lehota má prednosť.

3.5 Lehota sa končí dňom, ktorý sa číselným označením zhoduje s dňom, keď sa začala a o príslušný počet mesiacov neskôr.

3.6 Práva zo zodpovednosti za nedostatky tovaru, pre ktoré platí záruka za kvalitu, zaniknú, ak neboli uplatnené v uvedenom čase.

3.7 V prípade vybavenia reklamácie formou výmeny tovaru plynie záručná lehota od prevzatia novej veci.

 

4 KVALITA PRI PREVZATÍ

 

4.1 Predávajúci zodpovedá Kupujúcemu, že vec je pri prevzatí bezchybná. Predávajúci zodpovedá Kupujúcemu predovšetkým za to, že v čase, keď Kupujúci vec prevzal,

a) vec má vlastnosti, na ktorých sa strany dohodli, a ak chýba dohodnutie takejto vlastnosti, ktorú Predávajúci alebo výrobca opísal alebo ktorú Kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy nimi vykonávanej,

b) vec sa hodí na účel, ktorý na jej použitie Predávajúci uvádza alebo na ktorý sa vec tohto druhu obvykle používa,

c) vec je v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti,

d) vec vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.

 

ZÁRUČNÉ PODMIENKY

 

5 KONTROLA TOVARU PRI PREVZATÍ

 

5.1 Kupujúci pri osobnom prevzatí od Predávajúceho skontroluje preberaný tovar, jeho úplnosť a nepoškodenosť obalov.

5.2 Kupujúci pri prevzatí od prepravcu riadne a dôkladne skontroluje stav zásielky (predovšetkým počet balíkov, neporušenosť firemnej pásky s logom, neporušenosť či poškodenie obalu) podľa prepravného listu.

5.3 Kupujúci ďalej v deň prevzatia skontroluje kompletnosť tovaru, hlavne to, že balenie obsahuje všetko, čo má obsahovať. 

5.4 Všetky nezrovnalosti je potrebné nahlásiť Predávajúcemu pri osobnom prevzatí na mieste, pri prevzatí od prepravcu ich vyznačiť v odovzdávacom protokole prepravcu alebo Kupujúci môže prevzatie zásielky odmietnuť, alebo vždy ich je možné nahlásiť e-mailom: objednavky@teekanne.sk alebo cez KONTAKTNÝ FORMULÁR. Ďalej TEEKANNE v prípade prevzatia od prepravcu odporúča priložiť fotodokumentáciu poškodenia a obalu.

5.5 Týmito dohodami nie je dotknutá zákonná lehota na uplatnenie práv z nesprávneho plnenia. Dodatočná reklamácia neúplnosti alebo vonkajšieho poškodenia zásielky nezbavuje Kupujúceho práva vec reklamovať, dáva však TEEKANNE možnosť preukázať, že nejde o rozpor s kúpnou zmluvou.

 

6 UPLATNENIE REKLAMÁCIE

 

6.1 Kupujúci môže uplatniť reklamáciu v sídle Predávajúceho. Na žiadosť Kupujúceho je možné v rámci uplatnenia reklamácie objednať zo strany TEEKANNE zvoz tovaru tohto typu. Ďalej je možné reklamáciu tovaru odoslať na adresu Predávajúceho:

 

TEEKANNE, s.r.o., Bratislava, Röntgenova 26, PSČ 851 01

 

6.2 Zásielka musí obsahovať: reklamovaný tovar (vrátane kompletného príslušenstva). Ďalej TEEKANNE odporúča priložiť kópiu dokladu o kúpe či iným vhodným spôsobom doložiť záruku tovaru, podrobný opis poškodenia a dostatočné kontaktné údaje Kupujúceho (predovšetkým spiatočnú adresu a tel. číslo). Bez vyššie uvedeného je znemožnená identifikácia pôvodu i nedostatky tovaru.

6.3 TEEKANNE tiež odporúča zvoliť si požadovaný spôsob vybavenia reklamácie podľa práv, ktoré Kupujúcemu prislúchajú v zmysle tohto reklamačného poriadku a Obchodného zákonníka (napríklad oprava, výmena, dobropis a pod.).

6.4 TEEKANNE vydá Kupujúcemu písomné potvrdenie o tom, kedy bola reklamácia uplatnená, čo je jej obsahom, aký spôsob vybavenia reklamácie je požadovaný, a to e-mailom bezprostredne po prijatí reklamácie, v prípade osobného uplatnenia je odovzdané ihneď.

6.5 Kupujúci si je vedomý, že ak nedodá reklamovaný tovar vrátane všetkého prijatého príslušenstva, v prípade odstúpenia Kupujúceho od zmluvy bude Kupujúcemu vrátená kúpna cena znížená o cenu nedodaného príslušenstva.

 

7 KOMPATIBILITA

 

7.1 TEEKANNE negarantuje plnú kompatibilitu predaných súčastí s inými, pracovníkmi TEEKANNE, výrobcom či dodávateľom neschválenými, súčasťami, iba ak je takáto kompatibilita pri podobnom tovare obvyklá a ak nebolo zo strany TEEKANNE pri tovare výslovne uvedené, že daný tovar je kompatibilný iba s uvedeným zoznamom či nie je kompatibilný iba s uvedeným zoznamom.

 

8 VÝLUKY

 

8.1 Porušením ochrannej pečate, informatívnej nálepky či sériového čísla sa Kupujúci vystavuje riziku zamietnutia reklamácie, iba ak by k poškodeniu došlo pri obvyklom používaní. Pečate a sériové čísla sú neoddeliteľnou súčasťou tovaru a nijako neobmedzujú právo zákazníka tovar používať a manipulovať ním v plnom rozsahu toho, na čo je tovar určený.

8.2 Ďalej sa záruka nevzťahuje na poškodenia vzniknuté (v prípade, že takáto činnosť nie je obvyklou činnosťou a pritom nie je zakázaná v priloženom návode na použitie):

a) mechanickým poškodením tovaru,

b) elektrickým prepätím (viditeľne spálené súčiastky alebo plošné spoje) s výnimkou bežných odchýlok,

c) používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, ktoré je priamo predajcom alebo výrobcom určené,

d) neodbornou inštaláciou, zaobchádzaním, obsluhou alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,

e) poškodením spôsobeným nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami,

f) nekvalifikovaným zásahom či zmenou parametrov,

g) tovar, ktorý bol upravovaný zákazníkom (nátery, ohýbanie atď.), ak vzniklo poškodenie v dôsledku tejto úpravy,

h) poškodením prírodnými živlami alebo vyššou mocou,

i) použitím nesprávneho alebo neoriginálneho spotrebného materiálu ani na prípadné škody v dôsledku toho vzniknuté, ak takéto použitie nie je obvyklé a pritom nebolo vylúčené v priloženom návode na použitie.

8.3 Tieto obmedzenia neplatia, ak boli vlastnosti tovaru, ktoré sú v rozpore s vyššie uvedenými podmienkami, Kupujúcim a TEEKANNE výslovne dohodnuté, vyhradené alebo Predávajúcim deklarované, prípadne je ich možné očakávať vzhľadom na vykonávanú reklamu alebo obvyklý spôsob použitia tovaru.

 

9 TESTOVANIE NEDOSTATKU

 

9.1 Tovar odovzdaný na reklamáciu bude testovaný iba na nedostatok uvedený Kupujúcim (v reklamačnom formulári, v priloženom liste s opisom chyby). Na uvedenie nedostatku TEEKANNE odporúča písomnú formu, čím sa rozumie aj elektronická komunikácia.

9.2 Ak bude reklamácia zamietnutá a v prípade, že Kupujúci súhlasí s platenou opravou, bude oprava účtovaná podľa aktuálneho platného cenníka daného autorizovaného servisu.

9.3 Kupujúci týmto berie na vedomie, že TEEKANNE nevykonáva platené opravy, iba ich sprostredkováva v autorizovaných servisoch, prípadne zaisťuje s nimi komunikáciu, dopravu a pod. TEEKANNE nenesie zodpovednosť za uskutočnenie opravy.

9.4 Pred vykonaním platenej opravy bude Kupujúci informovaný o cene opravy, jej rozsahu a čase nutnom na jej uskutočnenie, pričom oprava bude urobená najneskôr do 60 dní odo dňa nasledujúceho po prijatí tovaru TEEKANNE. K vykonaniu platenej opravy je možné pristúpiť len po výslovnom súhlase Kupujúceho (resp. na základe uzavretej servisnej zmluvy) urobenom po informovaní podľa predchádzajúcej vety.

9.5 Ak je Kupujúci podnikateľ a ak bude reklamácia zamietnutá, berie Kupujúci na vedomie, že spoločnosť TEEKANNE je oprávnená prefakturovať Kupujúcemu náklady autorizovaného servisu za diagnostiku chyby a dopravu podľa cenníka daného autorizovaného servisu.

 

10  ODMIETNUTIE PRIJATIA NA REKLAMÁCIU

 

10.1 TEEKANNE má právo odmietnuť prijatie tovaru na reklamáciu v prípadoch, keď reklamovaný tovar a/alebo jeho súčasti sú znečistené alebo nespĺňajú základné predpoklady na hygienicky bezpečné odovzdanie tovaru na reklamačné konanie.

 

11 VYBAVENIE REKLAMÁCIE

 

11.1 Ak je Kupujúci podnikateľ, Predávajúci sa zaväzuje rozhodnúť o reklamácii v lehote 40 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ak nie je dohodnuté inak. O tomto rozhodnutí bude Kupujúci – podnikateľ – informovaný prostredníctvom kontaktného e-mailu.

11.2 Ak je dodaním tovaru s nedostatkami porušená zmluva podstatným spôsobom, môže Kupujúci – podnikateľ:

a) požadovať odstránenie nedostatkov dodaním náhradného tovaru za chybný tovar, dodanie chýbajúceho tovaru a požadovať odstránenie právnych nedostatkov,

b) požadovať odstránenie nedostatkov opravou tovaru, ak sú opraviteľné,

c) požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo

d) odstúpiť od zmluvy.

11.3 Voľba medzi nárokmi uvedenými v odseku 11.2 Kupujúcemu – podnikateľovi – patrí len vtedy, ak ju oznámi Predávajúcemu vo včas zaslanom oznámení nedostatkov alebo bez zbytočného odkladu po tomto oznámení. Uplatnený nárok nemôže Kupujúci – podnikateľ – meniť bez súhlasu Predávajúceho. Ak sa však ukáže, že nedostatky tovaru sú neopraviteľné alebo že by s ich opravou boli spojené neprimerané náklady, môže Kupujúci – podnikateľ – požadovať dodanie náhradného tovaru, ak o to Predávajúceho požiada bez zbytočného odkladu po tom, čo mu Predávajúci oznámil túto skutočnosť. Ak Predávajúci neodstráni nedostatky tovaru v primeranej dodatočnej lehote alebo ak oznámi pred jej uplynutím, že nedostatky neodstráni, môže Kupujúci – podnikateľ – odstúpiť od zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny.

11.4 Ak Kupujúci – podnikateľ – neoznámi voľbu svojho nároku v lehote uvedenej v odseku 11.3, má nároky z nedostatkov tovaru ako pri nepodstatnom porušení zmluvy (pozrite nižšie).

11.5 Ak je dodaním tovaru s nedostatkami zmluva porušená nepodstatným spôsobom, môže Kupujúci – podnikateľ – požadovať buď dodanie chýbajúceho tovaru a odstránenie ostatných nedostatkov tovaru, alebo zľavu z kúpnej ceny.

11.6 Ak Kupujúci – podnikateľ – neuplatní nárok na zľavu z kúpnej ceny alebo neodstúpi od zmluvy, je Predávajúci povinný dodať chýbajúci tovar a odstrániť právne nedostatky tovaru. Ostatné nedostatky je povinný odstrániť podľa svojej voľby opravou tovaru alebo dodaním náhradného tovaru; zvoleným spôsobom odstránenia nedostatkov však nesmie spôsobiť Kupujúcemu – podnikateľovi – vynaloženie neprimeraných nákladov.

11.7 Ak Kupujúci – podnikateľ – požaduje odstránenie nedostatkov tovaru, nemôže pred uplynutím dodatočnej primeranej lehoty, ktorú je povinný poskytnúť na tento účel Predávajúcemu, uplatniť iné nároky z nedostatkov tovaru okrem nároku na náhradu škody a na zmluvnú pokutu, iba ak Predávajúci oznámi Kupujúcemu, že nesplní svoje povinnosti v tejto lehote.

11.8 Ak Kupujúci – podnikateľ – neurčí lehotu podľa odseku 11.7 alebo neuplatní nárok na zľavu z kúpnej ceny, môže Predávajúci oznámiť Kupujúcemu – podnikateľovi –, že nedostatky odstráni v určitej lehote. Ak Kupujúci – podnikateľ – bez zbytočného odkladu po tom, čo dostal toto oznámenie, neoznámi Predávajúcemu svoj nesúhlas, má toto oznámenie účinok určenia lehoty.

11.9 Ak Predávajúci neodstráni nedostatky tovaru v lehote vyplývajúcej z odseku 11.7 alebo 11.8, môže Kupujúci – podnikateľ – uplatniť nárok na zľavu z kúpnej ceny alebo od zmluvy odstúpiť, ak upozorní Predávajúceho na úmysel odstúpiť od zmluvy pri určení lehoty alebo v primeranej lehote pred odstúpením od zmluvy. Zvolený nárok nemôže Kupujúci – podnikateľ – bez súhlasu Predávajúceho meniť.

11.10 Pri dodaní náhradného tovaru je Predávajúci oprávnený požadovať, aby mu na jeho náklady Kupujúci vrátil vymieňaný tovar v stave, v akom sa mu dodal.

11.11 Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ak nedostatky včas neoznámil Predávajúcemu.

11.12 Účinky odstúpenia od zmluvy nevzniknú alebo zaniknú, ak Kupujúci nemôže vrátiť tovar v stave, v akom ho dostal. To však neplatí,

a) ak nemožnosť vrátenia tovaru v stave tam uvedenom nie je spôsobená konaním alebo opomenutím Kupujúceho, alebo

b) ak k zmene stavu tovaru došlo v dôsledku prehliadky riadne vykonanej s cieľom zistenia nedostatkov tovaru.

 

12 SPOLOČNÉ USTANOVENIA

 

12.1 TEEKANNE vydá Kupujúcemu písomné potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a čase trvania reklamácie, prípadne odôvodnenie zamietnutia reklamácia.

12.2 Po vybavení reklamácie TEEKANNE upozorní Kupujúceho o ukončení reklamácie buď telefonicky, esemeskou, alebo e-mailom. Ak bol tovar zaslaný prepravnou službou, bude po vybavení automaticky zaslaný na adresu Kupujúceho.

12.3 Po vybavení uznanej reklamácie opravou alebo výmenou sa predlžuje záruka zariadenia o čas trvania reklamácie. Čas trvania reklamácie sa počíta odo dňa nasledujúceho po jej uplatnení do dňa, keď bol Kupujúci o vybavení informovaný.

12.4 Kupujúci má právo na náhradu potrebných nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s oprávneným uplatnením práva zo zodpovednosti za nedostatky. Tieto náklady sa chápu ako najnižšie nutné. Ide predovšetkým o poštovné na zaslanie reklamácie. K týmto nákladom nemusí patriť cesta vozidlom na uplatnenie reklamácie a expresné prepravy a ďalšie podobné. Toto právo je potrebné uplatniť u Predávajúceho najneskôr do jedného mesiaca po uplynutí lehoty, v ktorej treba poukázať na nedostatky; inak právo zanikne.

12.5 Kupujúci je povinný skontrolovať preberaný tovar a jeho súlad s výdajným protokolom reklamácie. Kupujúci ďalej skontroluje kompletnosť tovaru, predovšetkým to, či balenie obsahuje všetko, čo má obsahovať. Neskoršie námietky sa už nebudú brať do úvahy.

12.6 Týmito dohodami nie je dotknutá zákonná lehota na uplatnenie práv z nesprávneho plnenia. 

12.7 V prípade, že reklamácia nie je prevzatá Kupujúcim najneskôr do 60 dní od informovania Kupujúceho o vybavení reklamácie zo strany Predávajúceho, bude Predávajúci účtovať po jej márnom uplynutí skladné za uloženie tovaru vo výške 4 eurá vrátane DPH za každý deň omeškania.

12.8 Ak si Kupujúci nevyzdvihne tovar z vybavenej reklamácie do 6 mesiacov odo dňa, keď bol o vybavení informovaný, vyhradzuje si TEEKANNE právo tovar predať a výťažok použiť na úhradu skladného.

12.9 Pri výdaji tovaru či vyplatení dobropisu v hotovosti po vybavení reklamácie je Kupujúci povinný predložiť doklad, na základe ktorého bola vec prijatá na reklamáciu, a musí preukázať svoju totožnosť platným dokladom totožnosti (občiansky preukaz, cestovný pas), a to s cieľom predchádzania vzniku škôd a zamedzenia legalizácie výnosov pochádzajúcich z trestnej činnosti. Bez predloženia niektorého z týchto dokladov môže TEEKANNE či jej zmluvný partner odmietnuť vydať tovar či vyplatiť dobropis. Ak je Kupujúcim právnická osoba, dôjde k výdaju tovaru či vyplateniu dobropisu iba štatutárnemu orgánu danej právnickej osoby či osobe, ktorá sa preukáže overenou plnou mocou.

 

13 ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

 

13.1 Práva Kupujúceho vyplývajúce zo zákona nie sú týmto Reklamačným poriadkom dotknuté.

13.2 Tento Reklamačný poriadok je platný od 16.11.2017 a ruší platnosť predchádzajúcich reklamačných poriadkov.

13.3 Tento Reklamačný poriadok je k dispozícii v sídle a prevádzkach TEEKANNE alebo ako dokument na www.teekanne-shop.sk.